Nasz zespół

Zespół SpotData tworzą ekonomiści i osoby doświadczone w pracy w mediach. Łączymy dzięki temu kompetencje w obszarze analiz i wizualizacji danych oraz tworzenia materiałów dziennikarskich i komunikacyjnych.

 

Ignacy Morawski założyciel i szef SpotData, dyrektor działu raportów i analiz

Ignacy Morawski jest pomysłodawcą projektu i szefem zespołu SpotData. Przez wiele lat pracował w sektorze bankowym (WestLB, Polski Bank Przedsiębiorczości), gdzie pełnił rolę głównego ekonomisty. W latach 2012-16 zdobył wiele wyróżnień w licznych rankingach, zajmując m.in. dwukrotnie miejsce na podium konkursu na najlepszego analityka makroekonomicznego organizowanego przez "Rzeczpospolitą" i Narodowy Bank Polski. W 2017 roku znalazł się na liście New Europe 100, wyróżniającej najbardziej innowacyjne osoby Europy Środkowej, publikowanej przez „Financial Times”. W 2019 r. wyróżniony przez ThinkTank jako jeden z 10 ekonomistów najbardziej słuchanych przez polski biznes. W tym samym roku projekt SpotData, który założył, został nominowany do nagrody GrandPress Digital. Absolwent ekonomii na Uniwersytecie Bocconi w Mediolanie i nauk politycznych na Uniwersytecie Warszawskim.

Alicja Defratyka starszy analityk

Alicja Defratyka odpowiada w SpotData za przygotowanie raportów oraz za prowadzenie badań rynku i opinii. Ekonomistka z wieloletnim doświadczeniem pracy w think-tankach, mediach i biznesie. Wcześniej pracowała m.in. w ośrodku dialogu i analiz THINKTANK, agencji informacyjnej Newseria oraz Francuskiej Izbie Gospodarczej. Jej doświadczenie obejmuje również stanowisko koordynatora projektów w Fundacji Forum Obywatelskiego Rozwoju (FOR). Alicja prowadzi także własny projekt edukacyjny ciekaweliczby.pl, a prezentowane przez nią liczby i sondaże są często publikowane przez największe media w Polsce. Ukończyła Szkołę Główną Handlową, broniąc pracę magisterską u prof. Leszka Balcerowicza. Absolwentka studiów podyplomowych Akademii Psychologii Przywództwa na Politechnice Warszawskiej oraz Praktycznej Psychologii Społecznej na Uniwersytecie SWPS.

Michał Kulbacki analityk

Michał Kulbacki jest odpowiedzialny w SpotData za przygotowanie serwisu Analizy PB, w których opisywane są najważniejsze trendy ekonomiczne na świecie, w kraju oraz w poszczególnych branżach. Michał posiada doświadczenie w zakresie analiz branżowych zdobyte w pracy w obszarach konsultingu (EY), bankowości (Alior Bank) oraz sektora pozarządowego (Fundacja Startup Poland). Absolwent Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie.

Jerzy Morawski analityk

Jerzy Morawski jest odpowiedzialny w SpotData za administrację i rozwój bazy danych oraz prowadzenie i rozwój serwisu internetowego SpotData.pl. Wcześniej pracował m.in. w Muzeum Historii Polski. Ukończył Uniwersytet Warszawski oraz Polsko-Japońską Akademię Technik Komputerowych.